Alla inlägg under september 2012

Av Petra - 23 september 2012 09:01

Det börjar bli höst eller det börjar bli riktigt kallt på mornarna nu när jag ska köra iväg till jobb, jag tycker att det är lite tidigt att börja med vantar men så älskar jag dessa pulsvärmare eller torgvantar, kalla dem vad du vill ,så jag knåpade ihop ett par som jag kan ha på jobb, jag har en förmåga och slarva bort den ena och dessa är superlätta och går fort att göra.


     


Tadam såhär ser de ut färdiga, de är stickade på ett ganska tjockt acrylgarn och strumpstickor nr 5.

Jag borde skaffa mig en annan telefon med en bättre kamera, jag har kikat runt lite så det kommer.....snart.

Av Petra - 18 september 2012 22:07

Eftersom att jag varit så kass på att uppdatera min blogg så tänkte jag bjuda er på en Cezil bomb, så håll i er....


                             


Cezil är strax fem månader och han är världens busigaste lilla kille, verkligen speciell i mitt hjärta <3 älskar denna lilla buse trots att han kan vara ett litet "monster" ibland. 

Av Petra - 18 september 2012 06:35

     Jag tänkte ju att när Milo fyllde år att hon skulle få någonting som faster hade gjort, jag brukar ju göra det, jag tycker att det är roligare att ge bort något som jag själv gjort än att gå in i en butik och köpa något som vem som helst kan köpa, det blir så opersonligt på något vis. Detta är början på en kofta.



 


Och såhär blev den när den blev färdig, ganska fin faktiskt, jag har för mig att den är stickad i någon ullblandning.

Av Petra - 18 september 2012 06:31

 

Hittade denna fina bilden på Milo, Ponchon och baskern har jag virkat i "pippi" typ, dockan ville ju naturligtvis också ha sit set så det fick jag modifiera lite så vips så hade dockan sitt egna lilla set.

Ovido - Quiz & Flashcards