Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Petra - 25 juli 2011 17:41

   Cilke


Ikväll har hovslagaren varit här, både Isidor och Cilke blev verkade, Cassie blev skodd i förra veckan då hon gick och tappade en sko. Cilke är den av dem alla som är allra bäst att sko eller verka (det säger hovslagaren själv). Vi passade på att mäta Cilke då jag tyckte att hon blivit väldigt hög i baken, hon mätte 1,45 i manken och hon kommer då att växa ca 3 kanske 4 cm till eftersom hon nu är högre bak, så jag kommer att få en stor fjordlady, men det ville jag ha. Undras bara hur stor hennes fölunge blir, hon är betäckt med Terne Gutt på Grönkulla och han är en stor fjordhingst, vart ska detta sluta.

 













Av Petra - 25 juli 2011 10:01

  Cilke

 

Det är nu konstaterat att Cilke är dräktig på dag 50, som vetrinären sa "Hon är väldigt dräktig". Så nu blir det en spännande väntan lite magpirr och större oro när det börjar närma sig. Vetrinären frågade mig vad jag ville ha så då sa jag att jag klart ville ha ett sto men jag har drömt om att vi får en hingst, huvudsaken är att allt går som det ska och att inget händer med min Vackra. Men först är det premiering i September så får vi hoppas att det går bra, tur är att jag inte behöver visa henne själv där, det hade nog inte mina nerver klarat när det är 3 års.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards