Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Petra - 10 augusti 2011 09:01

  Den här bilden hittade jag på nätet jag tyckte den var fin på nått sätt.


Jag har suttit här hemma några dagar och varit lite krasslig, vilket har gett mig tid att fundera lite på saker och ting, saker som man bara pratar om, saker som halkar efter eller saker som man vill göra osv,detta är väl ungefär vad jag har kommit fram till.


Saker vi BORDE ta itu med


1. Tömma kallvinden (från gamal isolering och annat bröte)

2.Sortera och sätta in alla lådor och annat bra och ha på kallvinden    (somförtillfälligt står och skräpar på den icke färdig renoverade ovanvåningen)  3. Göra vid fönstre på andra våningen.

4. Kitta och måla fönsterna på baksidan av huset.

5. Måla baksidan av huset.

6. Kalka baksidan på stallet.

7. Måla fönsterna på baksidan av stallet.

8. Göra vid ena väggen i köket/måla.

9. Måla grinden ut till köket.

10. Göra vid vasken/bänken i köket/list.

11. Ordna ventilation i låga skåpet i matpltsen.

12. Montera fast hyllplanen i garderoben i hallen.

13. Göra vid väggen in till Tv rummet.

14. Fästa kablar som hänger i tvrummstaket.

15. Pimpa byrån i matplatsen.

16.Slänga ut allt höet.

17. Göra färdigt projektet i trädgården.

18. Slipa och måla den blåa trädgårdsgruppen.

19. Avloppet.

20. Bygga utekök.

21. Bygga veranda/trädäck.

22. Måla i stallet.

23. Göra om dörren till stora hönsgården.

24. Dörren i stallet ut till gödselhögen.

25. Taklister i matplats och hall.

26. Grind till tvrum och hall

27. Glashyllor till matplatsfönstret.


Jag tror att jag kan fortsätta en bit till men bara detta kändes som om att vi inte behöver vara sysslolösa under den närmaste 10-års perioden, suck. Ibland undrar man................ Tur att vi är som vi är, när vi inte blev som vi borde, eller ? Det är bara till att hugga i och välja nått i högen, eller jag kanske skulle vänta tills att jag är frisk, eller.......men kanske nått kan jag börja på...........

Ovido - Quiz & Flashcards